Gyakori kérdések a bankszámlaváltásról

A bankszámlavezető bankunk lecserélése a múltban elég komplikált feladat volt. Ma már egyszerűen, biztonságosan és kockázatmentesen tehetjük meg ezt a választott új bankunk segítségével. Ha eldöntöttük, melyik banknál szeretnénk az új bankszámlánkat vezetni, elegendő egy nyomtatványt kitölteni és pár adatot megadnunk az új bankunknak, a többit pedig ők intézik. A választott bank – megbízásunk alapján – tájékoztatja a régi bankot és az összes érintett szolgáltatót a változásról. Bankunk intézi, hogy munkahelyünk a fizetésünket máshová utalja; értesíti biztosítónkat, közműszolgáltatóinkat és egyéb további szolgáltatókat, hogy a csoportos beszedési megbízásokat már az új számlánk terhére indítsák.

Személyes dokumentumainkkal felkeressük a kiválasztott új bankunkat, ahol megbízást adunk a bankszámlaváltásra.

A teljes bankszámlaváltási igény megadása a legegyszerűbb, a régi számla lezárásával vagy anélkül.
A részleges bankszámlaváltási igény megadása történhet csoportosan kijelölve vagy tételesen megadott megbízás adatokkal.

A kiválasztott új bankunkban a “Számlaváltási meghatalmazás” nyomtatvány leadásával kezdeményezhető a bankszámlaváltás.

Új bankunk 2 munkanapon belül továbbítja bankszámlaváltási kérésünket, és a régi bankunk további 5 munkanapon belül megválaszolja. Ezt követően minimum 6 munkanap múlva lehet a bankváltás napja, amelyet mi határozunk meg a “Számlaváltási meghatalmazás” kitöltésekor.

Ne legyen a régi bankszámlánkhoz kapcsolódó olyan megbízás vagy szolgáltatás, ami miatt a számla nem megszüntethető. A bankváltás napján a régi számlánk egyenlege ne legyen negatív, ne legyen rajta zárolás, ne legyen rajta folyamatban lévő inkasszó.