Legtöbbünk már évek, évtizedek óta ugyanannál a banknál vezeti a bankszámláját. Eljöhet azonban az a pillanat, amikor megérik a döntés, és váltani akarunk. Melyek a legfőbb okok?
- Költségcsökkentés: A bankok a számlavezetésért és az egyéb kapcsolódó szolgáltatásokért díjat számolnak fel. A díjak mértéke idővel változhat. De az is lehet, hogy mi használjuk másképpen a bankszámlánkat (többször veszünk fel készpénzt, többet utalunk, nagyobb folyószámlahitelre van szükségünk stb.) Ha úgy érezzük, túl sokba kerül a bankszámlánk, érdemes lehet váltani (akár bankon belül, akár másik bankhoz menni).
- Nem elérhető termékek/szolgáltatások: A bankok között, bár hasonló termékeket kínálnak, vannak eltérések. Lehet, hogy nekünk fontos, hogy banki ügyeinket mobiltelefonon vagy számítógépen tudjuk intézni, de jelenlegi bankunk nem kínál erre megoldást. Esetleg az is előfordulhat, hogy olyan hitelterméket, betéti terméket vagy bankkártyát szeretnénk használni, amely bankunknál nem elérhető. Ilyen esetekben is érdemes megnézni más bank kínálatát.
- Nem megfelelő kiszolgálás: Még a legjobb vállalatokkal is előfordulhat, hogy nem találják meg a hangot ügyfeleikkel. Ha már többször előfordult bankunknál, hogy nem olyan kiszolgálásban részesültünk (személyesen, telefonon, interneten), amely számunkra elfogadható, akkor jó tudni, hogy könnyen és gyorsan válthatunk bankot.