Bankszámlaváltás folyamata

1

Új bankszámla kiválasztása

Ahhoz, hogy bankszámlát tudjunk váltani, szükségünk lesz egy új bankszámlára. A döntéshez érdemes átgondolni, hogy mely tényezők számunkra a legfontosabbak. Amit biztosan fontoljunk meg:

• Van-e lakóhelyünk, munkahelyünk közelében a választott banknak fiókja?
• Hányszor veszünk fel készpénzt a bankautomatából egy hónapban?
• Hány csoportos beszedési megbízásunk van egy hónapban?
• Hányszor szoktunk utalni és milyen összeget?
• Fontos-e, hogy mobiltelefonra bankunk sms-t küldjön?
• Használni akarunk-e telebankot, internetbankot, banki mobilapplikációt?
• Szükségünk lesz-e bankkártyára?
• Szükségünk lesz-e folyószámlahitelre?
• Szeretnénk-e betétet lekötni a bankszámlánkon?

Ha ezekre tudjuk a választ, akkor a bankok hirdetményeiből megtudhatjuk, mely bank ajánlata a legkedvezőbb számunkra.

2

Új bankunk felkeresése

A bankszámlaváltást új bankunk fiókjában tudjuk személyesen kezdeményezni. Mielőtt útra kelünk, a következőket kell tennünk:

• Döntenünk kell arról, hogy régi számlánkat bezárjuk vagy megtartjuk, illetve, hogy az összes megbízásunkat az új számlánkról szeretnénk-e indítani.
• Ellenőriznünk kell, hogy nincs-e olyan tényező, amely megakadályozhatja, hogy régi bankszámlánkat bezárjuk.
• Ha a régi számlánknál volt társtulajdonos, akkor vele is egyeztetnünk kell, illetve együtt kell bemennünk a bankfiókba.
• Érdemes elolvasni, hogy mit tartalmaz a Számlaváltási meghatalmazás, és mire kell figyelnünk majd a kitöltéskor. Így nem érhet bennünket meglepetés az ügyintézés során.

A bankfiókba vinnünk kell személyes dokumentumainkat és esetlegesen további papírokat is. Ha még nem nyitottuk meg az új bankszámlánkat, akkor ezt meg kell tennünk.

3

Meghatalmazás megadása

Ugyan a Számlaváltásra vonatkozó meghatalmazás sok banki szöveget tartalmaz, kitöltése egyszerű, és segítséget nyújt hozzá új bankunk munkatársa a bankfiókban. Mit is tartalmaz ez a nyomtatvány?

• Először meg kell adnunk pár személyes alapadatunkat (és a társtulajdonosnak is, ha nem egyedüli tulajdonosai vagyunk a számlánknak).
• Meg kell adnunk korábbi és új bankszámlánknak a számlaszámát (IBAN).
• Rendelkeznünk kell a csoportos beszedési megbízásainkkal kapcsolatban.
• Rendelkeznünk kell a rendszeres átutalásainkkal kapcsolatban.
• Rendelkeznünk kell a rendszeres jóváírásaink áthelyezésével kapcsolatban. (Rendszeres jóváírásnak 13 hónap alatt legalább 4 alkalommal beérkező utalás minősül.)
• Meg kell határoznunk a bankszámlaváltás napját. A legkorábbi időpont meghatározásában segít új bankunk. Ez legalább 6 munkanappal azután kell, hogy legyen, hogy új bankunk megkapta az összes szükséges információt a régitől. Ez az előírások szerint a Számlaváltási meghatalmazás beadását követő 13. munkanap lehet legkorábban, amennyiben a bankváltás folyamata zökkenőmentesen zajlik.

Amennyiben úgy döntünk, hogy nem az összes csoportos beszedési megbízásunkat, rendszeres átutalásunkat és rendszeres jóváírásunkat szeretnénk áthozni az új számlánkra, akkor a Számlaváltási meghatalmazás mellett néhány mellékletet is szükséges kitölteni. Ezeken a nyomtatványokon tudjuk meghatározni, hogy mely megbízások kerüljenek át az új bankszámlánkra.

4

Bankjaink intézkednek helyettünk

Miután kitöltöttük és beadtuk a Bankszámlaváltási meghatalmazást, számunkra véget ér az ügyintézés, de valójában a munka java csak ezután jön a többi szereplő számára. Első lépésben 2 munkanapon belül az új bankunk felveszi a régi bankkal a kapcsolatot, és bekéri a szükséges adatokat, rendelkezik nevünkben arról, hogy mi történjen a megbízásainkkal és a számlánkkal. A régi bankunknak 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy a kért adatokat átadja, és a meghatalmazásban megadott feladatokat elvégezze. Ezután új bankunk a megkapottak alapján rögzíti az adatokat, és felveszi a kapcsolatot az érintettekkel (beszedők, rendszeres jóváírók stb.). Erre az új bankunknak 5 munkanap áll a rendelkezésére.

5

A bankszámlaváltás napja

A Számlaváltási meghatalmazás kitöltésekor meghatároztuk, hogy mely nap legyen a bankszámlaváltás napja. Ha a megelőző lépéseket elvégezték a bankjaink, és minden rendben megtörtént, akkor ez az a nap, amikortól az új számlánk már el tudja látni azokat a feladatokat, amelyek előtte a régi bankszámlához kapcsolódtak. Azaz pontosabban:

• a csoportos beszedések és
• a rendszeres átutalási megbízásaink már az új számlánk terhére történnek, és
• ezentúl rendszeres jóváírásaink is már az új számlánkra érkeznek.

A folyamat utolsó lépése, hogy régi bankunk megszünteti a bankszámlánkat.

1

Új bankszámla kiválasztása

Ahhoz, hogy bankszámlát tudjunk váltani, szükségünk lesz egy új bankszámlára. A döntéshez érdemes átgondolni, hogy mely tényezők számunkra a legfontosabbak. Amit biztosan fontoljunk meg:

• Van-e lakóhelyünk, munkahelyünk közelében a választott banknak fiókja?
• Hányszor veszünk fel készpénzt a bankautomatából egy hónapban?
• Hány csoportos beszedési megbízásunk van egy hónapban?
• Hányszor szoktunk utalni és milyen összeget?
• Fontos-e, hogy mobiltelefonra bankunk sms-t küldjön?
• Használni akarunk-e telebankot, internetbankot, banki mobilapplikációt?
• Szükségünk lesz-e bankkártyára?
• Szükségünk lesz-e folyószámlahitelre?
• Szeretnénk-e betétet lekötni a bankszámlánkon?

Ha ezekre tudjuk a választ, akkor a bankok hirdetményeiből megtudhatjuk, mely bank ajánlata a legkedvezőbb számunkra.

2

Új bankunk felkeresése

A bankszámlaváltást új bankunk fiókjában tudjuk személyesen kezdeményezni. Mielőtt útra kelünk, a következőket kell tennünk:

• Döntenünk kell arról, hogy régi számlánkat bezárjuk vagy megtartjuk, illetve, hogy az összes megbízásunkat az új számlánkról szeretnénk-e indítani.
• Ellenőriznünk kell, hogy nincs-e olyan tényező, amely megakadályozhatja, hogy régi bankszámlánkat bezárjuk.
• Ha a régi számlánknál volt társtulajdonos, akkor vele is egyeztetnünk kell, illetve együtt kell bemennünk a bankfiókba.
• Érdemes elolvasni, hogy mit tartalmaz a Számlaváltási meghatalmazás, és mire kell figyelnünk majd a kitöltéskor. Így nem érhet bennünket meglepetés az ügyintézés során.

A bankfiókba vinnünk kell személyes dokumentumainkat és esetlegesen további papírokat is. Ha még nem nyitottuk meg az új bankszámlánkat, akkor ezt meg kell tennünk.

3

Meghatalmazás megadása

Ugyan a Számlaváltásra vonatkozó meghatalmazás sok banki szöveget tartalmaz, kitöltése egyszerű, és segítséget nyújt hozzá új bankunk munkatársa a bankfiókban. Mit is tartalmaz ez a nyomtatvány?

• Először meg kell adnunk pár személyes alapadatunkat (és a társtulajdonosnak is, ha nem egyedüli tulajdonosai vagyunk a számlánknak).
• Meg kell adnunk korábbi és új bankszámlánknak a számlaszámát (IBAN).
• Rendelkeznünk kell a csoportos beszedési megbízásainkkal kapcsolatban.
• Rendelkeznünk kell a rendszeres átutalásainkkal kapcsolatban.
• Rendelkeznünk kell a rendszeres jóváírásaink áthelyezésével kapcsolatban. (Rendszeres jóváírásnak 13 hónap alatt legalább 4 alkalommal beérkező utalás minősül.)
• Meg kell határoznunk a bankszámlaváltás napját. A legkorábbi időpont meghatározásában segít új bankunk. Ez legalább 6 munkanappal azután kell, hogy legyen, hogy új bankunk megkapta az összes szükséges információt a régitől. Ez az előírások szerint a Számlaváltási meghatalmazás beadását követő 13. munkanap lehet legkorábban, amennyiben a bankváltás folyamata zökkenőmentesen zajlik.

Amennyiben úgy döntünk, hogy nem az összes csoportos beszedési megbízásunkat, rendszeres átutalásunkat és rendszeres jóváírásunkat szeretnénk áthozni az új számlánkra, akkor a Számlaváltási meghatalmazás mellett néhány mellékletet is szükséges kitölteni. Ezeken a nyomtatványokon tudjuk meghatározni, hogy mely megbízások kerüljenek át az új bankszámlánkra.

4

Bankjaink intézkednek helyettünk

Miután kitöltöttük és beadtuk a Bankszámlaváltási meghatalmazást, számunkra véget ér az ügyintézés, de valójában a munka java csak ezután jön a többi szereplő számára. Első lépésben 2 munkanapon belül az új bankunk felveszi a régi bankkal a kapcsolatot, és bekéri a szükséges adatokat, rendelkezik nevünkben arról, hogy mi történjen a megbízásainkkal és a számlánkkal. A régi bankunknak 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy a kért adatokat átadja, és a meghatalmazásban megadott feladatokat elvégezze. Ezután új bankunk a megkapottak alapján rögzíti az adatokat, és felveszi a kapcsolatot az érintettekkel (beszedők, rendszeres jóváírók, stb.). Erre az új bankunknak 5 munkanap áll a rendelkezésére.

5

A bankszámlaváltás napja

A Számlaváltási meghatalmazás kitöltésekor meghatároztuk, hogy mely nap legyen a bankszámlaváltás napja. Ha a megelőző lépéseket elvégezték a bankjaink, és minden rendben megtörtént, akkor ez az a nap, amikortól az új számlánk már el tudja látni azokat a feladatokat, amelyek előtte a régi bankszámlához kapcsolódtak. Azaz pontosabban:
• a csoportos beszedések és
• a rendszeres átutalási megbízásaink már az új számlánk terhére történnek, és
• ezentúl rendszeres jóváírásaink is már az új számlánkra érkeznek.

1

Új bankszámla kiválasztása

Ahhoz, hogy bankszámlát tudjunk váltani, szükségünk lesz egy új bankszámlára. A döntéshez érdemes átgondolni, hogy mely tényezők számunkra a legfontosabbak. Amit biztosan fontoljunk meg:

• Van-e lakóhelyünk, munkahelyünk közelében a választott banknak fiókja?
• Hányszor veszünk fel készpénzt a bankautomatából egy hónapban?
• Hány csoportos beszedési megbízásunk van egy hónapban?
• Hányszor szoktunk utalni és milyen összeget?
• Fontos-e, hogy mobiltelefonra bankunk sms-t küldjön?
• Használni akarunk-e telebankot, internetbankot, banki mobilapplikációt?
• Szükségünk lesz-e bankkártyára?
• Szükségünk lesz-e folyószámlahitelre?
• Szeretnénk-e betétet lekötni a bankszámlánkon?

Ha ezekre tudjuk a választ, akkor a bankok hirdetményeiből megtudhatjuk, mely bank ajánlata a legkedvezőbb számunkra.

2

Új bankunk felkeresése

A bankszámlaváltást új bankunk fiókjában tudjuk személyesen kezdeményezni. Mielőtt útra kelünk, a következőket kell tennünk:

• Döntenünk kell arról, hogy régi számlánkat bezárjuk vagy megtartjuk, illetve, hogy az összes megbízásunkat az új számlánkról szeretnénk-e indítani.
• Ellenőriznünk kell, hogy nincs-e olyan tényező, amely megakadályozhatja, hogy régi bankszámlánkat bezárjuk.
• Ha a régi számlánknál volt társtulajdonos, akkor vele is egyeztetnünk kell, illetve együtt kell bemennünk a bankfiókba.
• Érdemes elolvasni, hogy mit tartalmaz a Számlaváltási meghatalmazás, és mire kell figyelnünk majd a kitöltéskor. Így nem érhet bennünket meglepetés az ügyintézés során.

A bankfiókba vinnünk kell személyes dokumentumainkat és esetlegesen további papírokat is. Ha még nem nyitottuk meg az új bankszámlánkat, akkor ezt meg kell tennünk.

3

Meghatalmazás megadása

Ugyan a Számlaváltásra vonatkozó meghatalmazás sok banki szöveget tartalmaz, kitöltése egyszerű, és segítséget nyújt hozzá új bankunk munkatársa a bankfiókban. Mit is tartalmaz ez a nyomtatvány?

• Először meg kell adnunk pár személyes alapadatunkat (és a társtulajdonosnak is, ha nem egyedüli tulajdonosai vagyunk a számlánknak).
• Meg kell adnunk korábbi és új bankszámlánknak a számlaszámát (IBAN).
• Rendelkeznünk kell a csoportos beszedési megbízásainkkal kapcsolatban.
• Rendelkeznünk kell a rendszeres átutalásainkkal kapcsolatban.
• Rendelkeznünk kell a rendszeres jóváírásaink áthelyezésével kapcsolatban. (Rendszeres jóváírásnak 13 hónap alatt legalább 4 alkalommal beérkező utalás minősül.)
• Meg kell határoznunk a bankszámlaváltás napját. A legkorábbi időpont meghatározásában segít új bankunk. Ez legalább 6 munkanappal azután kell, hogy legyen, hogy új bankunk megkapta az összes szükséges információt a régitől. Ez az előírások szerint a Számlaváltási meghatalmazás beadását követő 13. munkanap lehet legkorábban, amennyiben a bankváltás folyamata zökkenőmentesen zajlik.

Amennyiben úgy döntünk, hogy nem az összes csoportos beszedési megbízásunkat, rendszeres átutalásunkat és rendszeres jóváírásunkat szeretnénk áthozni az új számlánkra, akkor a Számlaváltási meghatalmazás mellett néhány mellékletet is szükséges kitölteni. Ezeken a nyomtatványokon tudjuk meghatározni, hogy mely megbízások kerüljenek át az új bankszámlánkra.

4

Bankjaink intézkednek helyettünk

Miután kitöltöttük és beadtuk a Bankszámlaváltási meghatalmazást, számunkra véget ér az ügyintézés, de valójában a munka java csak ezután jön a többi szereplő számára. Első lépésben 2 munkanapon belül az új bankunk felveszi a régi bankkal a kapcsolatot, és bekéri a szükséges adatokat, rendelkezik nevünkben arról, hogy mi történjen a megbízásainkkal és a számlánkkal. A régi bankunknak 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy a kért adatokat átadja, és a meghatalmazásban megadott feladatokat elvégezze. Ezután új bankunk a megkapottak alapján rögzíti az adatokat, és felveszi a kapcsolatot az érintettekkel (beszedők, rendszeres jóváírók stb.). Erre az új bankunknak 5 munkanap áll a rendelkezésére.

5

A bankszámlaváltás napja

A Számlaváltási meghatalmazás kitöltésekor meghatároztuk, hogy mely nap legyen a bankszámlaváltás napja. Ha a megelőző lépéseket elvégezték a bankjaink, és minden rendben megtörtént, akkor ez az a nap, amikortól az új számlánk már el tudja látni azokat a feladatokat, amelyek előtte a régi bankszámlához kapcsolódtak. Azaz pontosabban, ettől a naptól kezdve azok a megbízások, amelyekre egyesével meghatalmazást adtunk a bankváltási nyomtatvány kitöltésekor, már az új számlánkat terhelik. Azok a megbízások pedig, amelyekről nem rendelkeztünk, továbbra is a régi bankszámlánkról teljesülnek.

Weboldalunkon, a lehető leghatékonyabb működés érdekében, ún. cookie-kat használunk. Részletek

A cookie-k ("sütik") olyan rövid, egyszerű szöveges fájlok (általában néhány KB terjedelmű), amelyeket a megtekintett honlap helyez el az Ön számítógépén, notebookján vagy mobileszközén, és annak böngészőjében eltárol. A cookie-k nem csatlakoznak az Ön rendszeréhez, és nem károsítják az Ön fájljait. Ezeknek a cookie-knak a tartalmát kizárólag a weboldalunk tudja lekérni vagy elolvasni. Ön bármikor kezelheti süti beállításait böngészője beállításaiban. Annak érdekében, hogy weboldalunk a lehető leghatékonyabban működjön, a GIRO Zrt. is cookie-kat használ. A cookie-k által egy honlap felismeri a visszatérő felhasználókat, valamint lehetővé teszik számunkra, hogy adatokat gyűjtsünk felhasználóink viselkedéséről, például arról, hogy Ön melyik országban csatlakozott weboldalunkhoz, milyen böngésző szoftvert és operációs rendszert használ, mi az IP-címe, milyen oldalakat tekintett meg honlapunkon, mely funkciókat használta. Személyes azonosításra alkalmas adatokat nem gyűjtünk, kivéve, ha azokat Ön önként adja meg. Az adatokat honlapunk továbbfejlesztéséhez, látogatottságunk elemzéséhez, reklámstratégiánkhoz használjuk fel. Amennyiben a süti (cookie) elhelyezéséhez Ön nem járul hozzá, azt a saját böngészőjében elvégzett beállítások (tiltás, visszavonás) útján teheti meg. Ebben az esetben ez bizonyos szolgáltatások igénybevételét korlátozhatja vagy megakadályozhatja, bizonyos elemek, vagy a weboldal bizonyos funkcionalitása nem lesz elérhető.

Bezárás