Bankszámlaváltás folyamata

1

Új bankszámla kiválasztása

Ahhoz, hogy bankszámlát tudjunk váltani, szükségünk lesz egy új bankszámlára. A döntéshez érdemes átgondolni, hogy mely tényezők számunkra a legfontosabbak. Amit biztosan fontoljunk meg:

• Van-e lakóhelyünk, munkahelyünk közelében a választott banknak fiókja?
• Hányszor veszünk fel készpénzt a bankautomatából egy hónapban?
• Hány csoportos beszedési megbízásunk van egy hónapban?
• Hányszor szoktunk utalni és milyen összeget?
• Fontos-e, hogy mobiltelefonra bankunk sms-t küldjön?
• Használni akarunk-e telebankot, internetbankot, banki mobilapplikációt?
• Szükségünk lesz-e bankkártyára?
• Szükségünk lesz-e folyószámlahitelre?
• Szeretnénk-e betétet lekötni a bankszámlánkon?

Ha ezekre tudjuk a választ, akkor a bankok hirdetményeiből megtudhatjuk, mely bank ajánlata a legkedvezőbb számunkra.

2

Új bankunk felkeresése

A bankszámlaváltást új bankunk fiókjában tudjuk személyesen kezdeményezni. Mielőtt útra kelünk, a következőket kell tennünk:

• Döntenünk kell arról, hogy régi számlánkat bezárjuk vagy megtartjuk, illetve, hogy az összes megbízásunkat az új számlánkról szeretnénk-e indítani.
• Ellenőriznünk kell, hogy nincs-e olyan tényező, amely megakadályozhatja, hogy régi bankszámlánkat bezárjuk.
• Ha a régi számlánknál volt társtulajdonos, akkor vele is egyeztetnünk kell, illetve együtt kell bemennünk a bankfiókba.
• Érdemes elolvasni, hogy mit tartalmaz a Számlaváltási meghatalmazás, és mire kell figyelnünk majd a kitöltéskor. Így nem érhet bennünket meglepetés az ügyintézés során.

A bankfiókba vinnünk kell személyes dokumentumainkat és esetlegesen további papírokat is. Ha még nem nyitottuk meg az új bankszámlánkat, akkor ezt meg kell tennünk.

3

Meghatalmazás megadása

Ugyan a Számlaváltásra vonatkozó meghatalmazás sok banki szöveget tartalmaz, kitöltése egyszerű, és segítséget nyújt hozzá új bankunk munkatársa a bankfiókban. Mit is tartalmaz ez a nyomtatvány?

• Először meg kell adnunk pár személyes alapadatunkat (és a társtulajdonosnak is, ha nem egyedüli tulajdonosai vagyunk a számlánknak).
• Meg kell adnunk korábbi és új bankszámlánknak a számlaszámát (IBAN).
• Rendelkeznünk kell a csoportos beszedési megbízásainkkal kapcsolatban.
• Rendelkeznünk kell a rendszeres átutalásainkkal kapcsolatban.
• Rendelkeznünk kell a rendszeres jóváírásaink áthelyezésével kapcsolatban. (Rendszeres jóváírásnak 13 hónap alatt legalább 4 alkalommal beérkező utalás minősül.)
• Meg kell határoznunk a bankszámlaváltás napját. A legkorábbi időpont meghatározásában segít új bankunk. Ez legalább 6 munkanappal azután kell, hogy legyen, hogy új bankunk megkapta az összes szükséges információt a régitől. Ez az előírások szerint a Számlaváltási meghatalmazás beadását követő 13. munkanap lehet legkorábban, amennyiben a bankváltás folyamata zökkenőmentesen zajlik.

Amennyiben úgy döntünk, hogy nem az összes csoportos beszedési megbízásunkat, rendszeres átutalásunkat és rendszeres jóváírásunkat szeretnénk áthozni az új számlánkra, akkor a Számlaváltási meghatalmazás mellett néhány mellékletet is szükséges kitölteni. Ezeken a nyomtatványokon tudjuk meghatározni, hogy mely megbízások kerüljenek át az új bankszámlánkra.

4

Bankjaink intézkednek helyettünk

Miután kitöltöttük és beadtuk a Bankszámlaváltási meghatalmazást, számunkra véget ér az ügyintézés, de valójában a munka java csak ezután jön a többi szereplő számára. Első lépésben 2 munkanapon belül az új bankunk felveszi a régi bankkal a kapcsolatot, és bekéri a szükséges adatokat, rendelkezik nevünkben arról, hogy mi történjen a megbízásainkkal és a számlánkkal. A régi bankunknak 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy a kért adatokat átadja, és a meghatalmazásban megadott feladatokat elvégezze. Ezután új bankunk a megkapottak alapján rögzíti az adatokat, és felveszi a kapcsolatot az érintettekkel (beszedők, rendszeres jóváírók stb.). Erre az új bankunknak 5 munkanap áll a rendelkezésére.

5

A bankszámlaváltás napja

A Számlaváltási meghatalmazás kitöltésekor meghatároztuk, hogy mely nap legyen a bankszámlaváltás napja. Ha a megelőző lépéseket elvégezték a bankjaink, és minden rendben megtörtént, akkor ez az a nap, amikortól az új számlánk már el tudja látni azokat a feladatokat, amelyek előtte a régi bankszámlához kapcsolódtak. Azaz pontosabban:

• a csoportos beszedések és
• a rendszeres átutalási megbízásaink már az új számlánk terhére történnek, és
• ezentúl rendszeres jóváírásaink is már az új számlánkra érkeznek.

A folyamat utolsó lépése, hogy régi bankunk megszünteti a bankszámlánkat.

1

Új bankszámla kiválasztása

Ahhoz, hogy bankszámlát tudjunk váltani, szükségünk lesz egy új bankszámlára. A döntéshez érdemes átgondolni, hogy mely tényezők számunkra a legfontosabbak. Amit biztosan fontoljunk meg:

• Van-e lakóhelyünk, munkahelyünk közelében a választott banknak fiókja?
• Hányszor veszünk fel készpénzt a bankautomatából egy hónapban?
• Hány csoportos beszedési megbízásunk van egy hónapban?
• Hányszor szoktunk utalni és milyen összeget?
• Fontos-e, hogy mobiltelefonra bankunk sms-t küldjön?
• Használni akarunk-e telebankot, internetbankot, banki mobilapplikációt?
• Szükségünk lesz-e bankkártyára?
• Szükségünk lesz-e folyószámlahitelre?
• Szeretnénk-e betétet lekötni a bankszámlánkon?

Ha ezekre tudjuk a választ, akkor a bankok hirdetményeiből megtudhatjuk, mely bank ajánlata a legkedvezőbb számunkra.

2

Új bankunk felkeresése

A bankszámlaváltást új bankunk fiókjában tudjuk személyesen kezdeményezni. Mielőtt útra kelünk, a következőket kell tennünk:

• Döntenünk kell arról, hogy régi számlánkat bezárjuk vagy megtartjuk, illetve, hogy az összes megbízásunkat az új számlánkról szeretnénk-e indítani.
• Ellenőriznünk kell, hogy nincs-e olyan tényező, amely megakadályozhatja, hogy régi bankszámlánkat bezárjuk.
• Ha a régi számlánknál volt társtulajdonos, akkor vele is egyeztetnünk kell, illetve együtt kell bemennünk a bankfiókba.
• Érdemes elolvasni, hogy mit tartalmaz a Számlaváltási meghatalmazás, és mire kell figyelnünk majd a kitöltéskor. Így nem érhet bennünket meglepetés az ügyintézés során.

A bankfiókba vinnünk kell személyes dokumentumainkat és esetlegesen további papírokat is. Ha még nem nyitottuk meg az új bankszámlánkat, akkor ezt meg kell tennünk.

3

Meghatalmazás megadása

Ugyan a Számlaváltásra vonatkozó meghatalmazás sok banki szöveget tartalmaz, kitöltése egyszerű, és segítséget nyújt hozzá új bankunk munkatársa a bankfiókban. Mit is tartalmaz ez a nyomtatvány?

• Először meg kell adnunk pár személyes alapadatunkat (és a társtulajdonosnak is, ha nem egyedüli tulajdonosai vagyunk a számlánknak).
• Meg kell adnunk korábbi és új bankszámlánknak a számlaszámát (IBAN).
• Rendelkeznünk kell a csoportos beszedési megbízásainkkal kapcsolatban.
• Rendelkeznünk kell a rendszeres átutalásainkkal kapcsolatban.
• Rendelkeznünk kell a rendszeres jóváírásaink áthelyezésével kapcsolatban. (Rendszeres jóváírásnak 13 hónap alatt legalább 4 alkalommal beérkező utalás minősül.)
• Meg kell határoznunk a bankszámlaváltás napját. A legkorábbi időpont meghatározásában segít új bankunk. Ez legalább 6 munkanappal azután kell, hogy legyen, hogy új bankunk megkapta az összes szükséges információt a régitől. Ez az előírások szerint a Számlaváltási meghatalmazás beadását követő 13. munkanap lehet legkorábban, amennyiben a bankváltás folyamata zökkenőmentesen zajlik.

Amennyiben úgy döntünk, hogy nem az összes csoportos beszedési megbízásunkat, rendszeres átutalásunkat és rendszeres jóváírásunkat szeretnénk áthozni az új számlánkra, akkor a Számlaváltási meghatalmazás mellett néhány mellékletet is szükséges kitölteni. Ezeken a nyomtatványokon tudjuk meghatározni, hogy mely megbízások kerüljenek át az új bankszámlánkra.

4

Bankjaink intézkednek helyettünk

Miután kitöltöttük és beadtuk a Bankszámlaváltási meghatalmazást, számunkra véget ér az ügyintézés, de valójában a munka java csak ezután jön a többi szereplő számára. Első lépésben 2 munkanapon belül az új bankunk felveszi a régi bankkal a kapcsolatot, és bekéri a szükséges adatokat, rendelkezik nevünkben arról, hogy mi történjen a megbízásainkkal és a számlánkkal. A régi bankunknak 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy a kért adatokat átadja, és a meghatalmazásban megadott feladatokat elvégezze. Ezután új bankunk a megkapottak alapján rögzíti az adatokat, és felveszi a kapcsolatot az érintettekkel (beszedők, rendszeres jóváírók, stb.). Erre az új bankunknak 5 munkanap áll a rendelkezésére.

5

A bankszámlaváltás napja

A Számlaváltási meghatalmazás kitöltésekor meghatároztuk, hogy mely nap legyen a bankszámlaváltás napja. Ha a megelőző lépéseket elvégezték a bankjaink, és minden rendben megtörtént, akkor ez az a nap, amikortól az új számlánk már el tudja látni azokat a feladatokat, amelyek előtte a régi bankszámlához kapcsolódtak. Azaz pontosabban:
• a csoportos beszedések és
• a rendszeres átutalási megbízásaink már az új számlánk terhére történnek, és
• ezentúl rendszeres jóváírásaink is már az új számlánkra érkeznek.

1

Új bankszámla kiválasztása

Ahhoz, hogy bankszámlát tudjunk váltani, szükségünk lesz egy új bankszámlára. A döntéshez érdemes átgondolni, hogy mely tényezők számunkra a legfontosabbak. Amit biztosan fontoljunk meg:

• Van-e lakóhelyünk, munkahelyünk közelében a választott banknak fiókja?
• Hányszor veszünk fel készpénzt a bankautomatából egy hónapban?
• Hány csoportos beszedési megbízásunk van egy hónapban?
• Hányszor szoktunk utalni és milyen összeget?
• Fontos-e, hogy mobiltelefonra bankunk sms-t küldjön?
• Használni akarunk-e telebankot, internetbankot, banki mobilapplikációt?
• Szükségünk lesz-e bankkártyára?
• Szükségünk lesz-e folyószámlahitelre?
• Szeretnénk-e betétet lekötni a bankszámlánkon?

Ha ezekre tudjuk a választ, akkor a bankok hirdetményeiből megtudhatjuk, mely bank ajánlata a legkedvezőbb számunkra.

2

Új bankunk felkeresése

A bankszámlaváltást új bankunk fiókjában tudjuk személyesen kezdeményezni. Mielőtt útra kelünk, a következőket kell tennünk:

• Döntenünk kell arról, hogy régi számlánkat bezárjuk vagy megtartjuk, illetve, hogy az összes megbízásunkat az új számlánkról szeretnénk-e indítani.
• Ellenőriznünk kell, hogy nincs-e olyan tényező, amely megakadályozhatja, hogy régi bankszámlánkat bezárjuk.
• Ha a régi számlánknál volt társtulajdonos, akkor vele is egyeztetnünk kell, illetve együtt kell bemennünk a bankfiókba.
• Érdemes elolvasni, hogy mit tartalmaz a Számlaváltási meghatalmazás, és mire kell figyelnünk majd a kitöltéskor. Így nem érhet bennünket meglepetés az ügyintézés során.

A bankfiókba vinnünk kell személyes dokumentumainkat és esetlegesen további papírokat is. Ha még nem nyitottuk meg az új bankszámlánkat, akkor ezt meg kell tennünk.

3

Meghatalmazás megadása

Ugyan a Számlaváltásra vonatkozó meghatalmazás sok banki szöveget tartalmaz, kitöltése egyszerű, és segítséget nyújt hozzá új bankunk munkatársa a bankfiókban. Mit is tartalmaz ez a nyomtatvány?

• Először meg kell adnunk pár személyes alapadatunkat (és a társtulajdonosnak is, ha nem egyedüli tulajdonosai vagyunk a számlánknak).
• Meg kell adnunk korábbi és új bankszámlánknak a számlaszámát (IBAN).
• Rendelkeznünk kell a csoportos beszedési megbízásainkkal kapcsolatban.
• Rendelkeznünk kell a rendszeres átutalásainkkal kapcsolatban.
• Rendelkeznünk kell a rendszeres jóváírásaink áthelyezésével kapcsolatban. (Rendszeres jóváírásnak 13 hónap alatt legalább 4 alkalommal beérkező utalás minősül.)
• Meg kell határoznunk a bankszámlaváltás napját. A legkorábbi időpont meghatározásában segít új bankunk. Ez legalább 6 munkanappal azután kell, hogy legyen, hogy új bankunk megkapta az összes szükséges információt a régitől. Ez az előírások szerint a Számlaváltási meghatalmazás beadását követő 13. munkanap lehet legkorábban, amennyiben a bankváltás folyamata zökkenőmentesen zajlik.

Amennyiben úgy döntünk, hogy nem az összes csoportos beszedési megbízásunkat, rendszeres átutalásunkat és rendszeres jóváírásunkat szeretnénk áthozni az új számlánkra, akkor a Számlaváltási meghatalmazás mellett néhány mellékletet is szükséges kitölteni. Ezeken a nyomtatványokon tudjuk meghatározni, hogy mely megbízások kerüljenek át az új bankszámlánkra.

4

Bankjaink intézkednek helyettünk

Miután kitöltöttük és beadtuk a Bankszámlaváltási meghatalmazást, számunkra véget ér az ügyintézés, de valójában a munka java csak ezután jön a többi szereplő számára. Első lépésben 2 munkanapon belül az új bankunk felveszi a régi bankkal a kapcsolatot, és bekéri a szükséges adatokat, rendelkezik nevünkben arról, hogy mi történjen a megbízásainkkal és a számlánkkal. A régi bankunknak 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy a kért adatokat átadja, és a meghatalmazásban megadott feladatokat elvégezze. Ezután új bankunk a megkapottak alapján rögzíti az adatokat, és felveszi a kapcsolatot az érintettekkel (beszedők, rendszeres jóváírók stb.). Erre az új bankunknak 5 munkanap áll a rendelkezésére.

5

A bankszámlaváltás napja

A Számlaváltási meghatalmazás kitöltésekor meghatároztuk, hogy mely nap legyen a bankszámlaváltás napja. Ha a megelőző lépéseket elvégezték a bankjaink, és minden rendben megtörtént, akkor ez az a nap, amikortól az új számlánk már el tudja látni azokat a feladatokat, amelyek előtte a régi bankszámlához kapcsolódtak. Azaz pontosabban, ettől a naptól kezdve azok a megbízások, amelyekre egyesével meghatalmazást adtunk a bankváltási nyomtatvány kitöltésekor, már az új számlánkat terhelik. Azok a megbízások pedig, amelyekről nem rendelkeztünk, továbbra is a régi bankszámlánkról teljesülnek.